TELEFON: +40.21.313.00.50/ +40.21.313.00.51 FAX: +40.21.313.00.53|office@anc.edu.ro

RECOMANDARE ANUALĂ DE INSTRUIRE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL OBLIGATORIU CU NORMĂ ÎNTREAGĂ ÎN EUROPA – 2018/19

Consiliul Uniunii Europene a stabilit obiectivul de a reduce rezultatele slabe privind citirea, matematica și științele în rândul tinerilor cu vârsta de 15 ani la mai puțin de 15% până în 2020. Cum vor realiza țările europene acest lucru?

Unul dintre elementele cheie ale procesului de învățare este timpul de instruire disponibil pentru studenți. De fapt, nu numai calitatea instruirii, ci și timpul disponibil pentru învățare poate avea un efect pozitiv asupra procesului de învățare al studenților.

Acest raport de timp de instruire analizează durata de instruire minimă recomandată în învățământul general obligatoriu cu normă întreagă în 43 de sisteme europene de învățământ pentru anul 2018/19.

O atenție deosebită este acordată citirii, scrisului și literaturii, matematicii, științelor naturii și studiilor sociale.

Raportul evidențiază modul în care lectura, scrierea și literatura sunt domeniile care ocupă cea mai mare parte a timpului de instruire, în special în învățământul primar. Matematica reprezintă a doua cea mai mare parte a timpului de instruire. Cota sa scade la nivel secundar în favoarea altor discipline, cum ar fi științele naturale.

În plus față de analiza comparativă, raportul include diagrame naționale care ilustrează date pe țări și subiecte, colectate în comun de rețelele Eurydice și OECD NESLI. Eurydice colectează date privind timpul de instruire pentru mai mult de două decenii și actualizează anual aceste constatări, disponibile pe site-ul Eurydice din 2010.

Pentru articolul complet accesați

2019-07-29T10:25:33+00:00